Prikaz poslovne inicijative: Muzički veb portal

Liftmusic je naziv projekta muzičkog internet portala namenjenog promociji manje afirmisanih autorskih bendova i povezivanju aktera regionalne muzičke scene. Vladimir Gojković iz Kulturnog centra Lift iz Čačka objašnjava ideju o kreiranju internet portala: “Ima sjajnih, sadržajnih i korisnih muzičkih sajtova u regionu, to ne treba sporiti, ali ono što mi želimo da ponudimo razlikuje se od drugih sajtova u bar nekoliko segmenata. To su pre svega detaljni opisi, mogućnost napredne pretrage i kvalitetna i inovativna promocija autorske muzike”.

Gojković navodi da su, u toku razvijanja ideje o izradi sajta, mapirali dve osnovne grupe korisnika. „Prva grupa su profesionalni korisnici, koji portal mogu da iskoriste za razmenu informacija, povezivanje i predstavljanje. Drugu grupu čine svi oni koji žele da prate novosti iz sveta muzike, pročitaju dobru recenziju, saznaju nešto o bendovima iz svog okruženja, poslušaju neku dobru pesmu autorskog benda ili se informišu o muzičkim događajima u svom gradu“.

Tako će se na portalu, pored autorskih bendova i izvođača, naći i informacije o gradskim lokalima u kojima se održavaju svirke ali i jedan širi prikaz muzičkog tržišta u regionu. Gojković objašnjava: „Akcenat portala biće na promovisanju žanrova kao što su rok, bluz, džez, klasična i ambijentalna muzika zbog toga što oni nemaju dovoljno prostora u medijima. Na našem sajtu bendovi će moći da postave informacije o sebi, audio i video klipove, najave događaja. Pored toga objavljivaćemo vesti, intervjue, recenzije i oglase“.

Gojković se osvrnuo i na poslovni ambijent. „Budući da svoj posao obavljamo na internetu, nismo vezani samo za prostor jedne države. Konkretno, orijentisani smo na tržište bivše SFRJ, pre svega zato što je to prostor od preko 20 miliona stanovnika, na kome se koriste slični jezici i koji ima dobar deo zajedničke istorije razvoja muzičke scene. Veće tržište za nas znači i više mogućnosti. Na taj način smanjujemo zavisnost od poslovnog okruženja i privrednog ambijenta jedne države. Poslovno okruženje, posebno u vreme krize i brojnih ekonomskih problema sa kojima se naša zemlja suočava i sporo ih rešava, svakako predstavljaju otežavajući faktor u poslovanju. Ipak, smatramo da inovativnost, upornost i pošten rad moraju jednog dana doneti rezultate“.

Ova poslovna inicijativa je selektovana kao jedna od 10 iz Srbije i Bosne i Hercegovine, u okviru projekta Dositheus – Profesionalni razvoj za preduzetništvo u kulturnim/kreativnim industrijama, koji je sproveo Mad Marx uz podršku UNESCO Međunarodnog fonda za kulturnu raznolikost i Švajcarskog programa za kulturu Zapadnog Balkana.

M.M

Objavljeno 18. decembra 2012.

Ostavite odgovor