Prikaz poslovne inicijative: Bajke i legende iz Vojvodine

“Živimo u vremenu u kome je sve učestaliji govor o multikulturalnosti kao o nečemu neophodnom, u kome se sve više napora ulaže u razumevanje, prihvatanje i očuvanje bogatstva raznolikosti. Istovremeno, na mestu kakvo je Vojvodina, koju na poseban način karakteriše suživot više nacija, ideja o narodima okupljenim oko jednog projekta, koji pod istim svetlom otkriva njihove sličnosti, posebnosti i lepote, jednostavno do sada nije realizovana”, navodi Nenad Mikalački iz udruženja Druid grupa iz Novog Sada.

Druid grupa je udruženje i agencija registrovana za filmsku, televizijsku i izdavačku delatnost. Njihov aktuelni projekat – „Bajke i legende iz Vojvodine“ predstavlja programski paket sačinjen od knjige, tj. antologije bajki i legendi, dokumentarnog filma i muzičke kompilacije.

Kako Mikalački objašnjava: “U fazi istraživanja i prikupljanja materijala, uočili smo brojne sličnosti u bajkama nacionalnih grupa u Vojvodini. Shvativši da je ta pojava izuzetno zanimljiva kao antropološki fenomen, odlučili smo da od postojećeg materijala snimimo i dokumentarni film. Dodatno, tokom istraživačkog procesa, susreli smo se sa brojnim amaterskim i  profesionalnim muzičarima koji reprodukuju ili obrađuju tradicionalne narodne pesme inspirisane vlastitim kulturnim nasleđem. Tako je čest slučaj da su bajke i legende određene nacionalne grupe ispevane kroz njihove pesme te su stoga knjiga i muzička kompilacija u ovom projektu direktno povezane.”

U pitanju je dugoročni projekat kojim se Druid grupa obraća ne samo stanovnicima Vojvodine, pripadnicima nacionalnih manjina nego i široj publici. Mikalački posebno ističe koliko im je važno da dosegnu i do najmlađe publike, pa tako razmišljaju o televizijskoj distribuciji dokumentarnog filma i o uvođenju antologije bajki i legendi u obrazovni program predškolskih i školskih ustanova.

Ova poslovna inicijativa je selektovana kao jedna od 10 iz Srbije i Bosne i Hercegovine, u okviru projekta Dositheus – Profesionalni razvoj za preduzetništvo u kulturnim/kreativnim industrijama, koji je sproveo Mad Marx uz podršku UNESCO Međunarodnog fonda za kulturnu raznolikost i Švajcarskog programa za kulturu Zapadnog Balkana.

M.M.

Objavljeno 28. decembra 2012.

Ostavite odgovor