Prikaz poslovne inicijative: Srce Hercegovine

„Srce Hercegovine je jedinstvena ruta kulturnog turizma u Bosni i Hercegovini, specifična po tome što je obeležena lokalitetima i narativima vezanim za život pisaca i pesnika, pažljivo biranim vrednostima – arheološkim iskopinama, muzejima, bogomoljama, galerijama, nekropolama, kulturno-istorijskim nasleđem, srednjovekovnim gradovima, prirodom i gastronomijom, koja spaja opštine Konjic, Mostar, Stolac, Čapljine i Trebinje“, objašnjava Aleksandra Savić iz udruženja World Music Centar iz Mostara.

Ova ambiciozna poslovna inicijativa obuhvata kreiranje pomenute turističke rute ali i izradu suvenira, web stranice i brošura, pa i postavljanje turističke signalizacije, identifikovanje lokalnih partnera, angažovanje mladih i nezaposlenih za potrebe projekta i sl. U cilju promovisanja same rute i kulturno istorijskog nasleđa BiH snimljen je i dokumentarno-umetnički film „Srce Hercegovine – Na tromeđi tradicije, sadašnjosti i budućnosti“ koji je svetsku premijeru imao u Notting Hill Gate-u u Londonu.

Savić napominje da su u toku i pripreme za prikazivanje filma u Njujorku, gde će organizacija World Music Centar predstaviti celokupan projekat. Kako navodi: „Srce Hercegovine izaziva dosta medijske pažnje. Posebno smo ponosni na to što je iz ovog projekta proizašao suvenir Srce Hercegovine, koji na inovativan način u jednom proizvodu promoviše autohtone vrednosti Hercegovine,  a to su kulturno-istorijsko nasleđe u formi DVD filma, gastronomije i rukotvorine. Inače, projekat je realizovan uz pomoć MDGF programa Kultura za razvoj koji su zajedno implementirali UNESCO, UNICEF, UNDP, sredstvima Vlade Kraljevine Španije.“

Kako je projekat u fazi razvoja, Savić zaključuje: „Uspešno smo realizovali sve planirane aktivnosti i sada radimo na tome da rute i započeti procesi zažive.“

Ova poslovna inicijativa je selektovana kao jedna od 10 iz Srbije i Bosne i Hercegovine, u okviru projekta Dositheus – Profesionalni razvoj za preduzetništvo u kulturnim/kreativnim industrijama, koje je sproveo Mad Marx uz podršku UNESCO Međunarodnog fonda za kulturnu raznolikost i Švajcarskog programa za kulturu Zapadnog Balkana.

Objavljeno 30. januara 2013.

M.M.

Ostavite odgovor